Rozkład materiału opracowany na podstawie programu DKW - 4014 - 7 / 99, w oparciu o podręcznik i zeszyt ćwiczeń L. Halej, M. Kozubskiej, E. Krawczyk „Eins, zwei, drei” dla klasy III, przy jednej godzinie języka niemieckiego w tygodniu.
ROZKŁAD MATERIAŁU NAUCZANIA
- Przedmiot: j. niemiecki
- Klasa: III
- Nr programu: DKW - 4014 - 7 / 99
- Nauczyciel: Janusz Gałasiewicz
- Rok szkolny: 2003/2004
- Ilość godzin w tygodniu: 1
Tematy lekcji |
Wzorce zdaniowe (słownictwo) |
Pomoce |
1. Przypomnienie wiadomości z klasy II. Zapoznanie z kryteriami oceniania.
|
Wer bist du? Wo wohnst du? Wie alt bist du? Was machst du? |
obrazki przedstawiające różne pory dnia, nagrania – piosenki „Ich backe Kuchen”, "In der Schule", ... materiały kserograficzne, |
2. Das Jahr. Wprowadzenie nazw pór roku. Powtórzenie nazw kolorów. |
|
ilustracje pór roku, [C3,4] |
3. "Es war eine Mutter" Wprowadzenie nowego słownictwa związanego z piosenką. |
Der Frühling bringt Blumen. |
nagranie magnetofonowe, [P5, C6,5] |
4. "Es war eine Mutter" Utrwalenie słownictwa z piosenki. |
|
nagranie, wiersz zapisany za pomocą obrazków |
5. Wetter. Wprowadzenie nazw zjawisk atmosferycznych. |
Die Sonne scheint. Es ist warm. Es ist kalt. Es regnet. Es schneit. |
ilustracje - mapy pogody, [C8/8, 9/10] |
6. Der Herbst. Wprowadzenie słownictwa związanego z jesienią. |
bunte Blätter, Kastanien, die Vögel; Der Wind weht. Pferde, Katzen |
ilustracje, liście, kasztany, kwiaty [P11 - ilustracja] |
7. Wprowadzenie słownictwa związanego z piosenką "Kastanien-Blues". |
Tage werden kürzer. |
nagranie, tekst piosenki zapisany za pomocą obrazków, [P11, C15] |
8. "Kastanien-Blues". Utrwalenie słownictwa z piosenki. Praca z programem multimedialnym. |
|
nagranie, program multimedialny, [P11, C17, 16] |
9. Dialog "Ich gehe in die Schule." Nazwy przyborów szkolnych. |
Spielen wir? Ich kann nicht. Warum?; schon; Was ist das? das Buch, das Heft, der Kuli, der Bleistift, der Radiergummi |
komiks, przybory szkolne, wierszyk „In der Schule” (kl.II), [P13, C18] |
10. Powtórzenie i utrwalenie materiału związanego z tematem jesień. |
|
obrazki, nagrania, [C21, 22] |
11. Der Winter. Wprowadzenie słownictwa związanego z zimą. |
der Schneemann, es schneit, es ist kalt, Schneeballschlacht |
ilustracje, [C23, 24] |
12. Christbaumschmuck. Ozdoby choinkowe |
der Stern, die Glaskugel, die Kette, die Kerze, die Nuss, das Lametta, das Bonbon |
ozdoby choinkowe, [P18, C26] |
13. Schneemann–Rock'n Roll. Wprowadzenie słownictwa związanego z piosenką. |
im Garten, der Hahn |
nagranie, ilustracje, [P16] |
14. Schneemann–Rock'n Roll. Utrwalenie słownictwa z piosenki. |
|
tekst piosenki zapisany za pomocą obrazków, nagranie, [P16] |
15. Im Winter. Nazwy zimowych zabaw. |
Ich rodle gern. Ich fahre Schi, laufe Schlittschuh, baue einen Schneemann. |
obrazki, [P17, C25] |
16. Comics. Uzupełnianie komiksów. |
|
|
17. Powtórzenie i utrwalenie materiału dotyczącego tematu zima. |
|
obrazki, nagrania |
18. Der Frühling. Wprowadzenie słownictwa związanego z wiosną. |
die Vögel (Die Blumen blühen.) Die Bäume werden grün. Wir feiern Ostern. |
ilustracje |
19. Piosenka "Der Frühling" Utrwalenie słownictwa oraz poznanych struktur językowych w piosence. |
Wir laufen in den Garten. |
nagranie, tekst piosenki zapisany za pomocą obrazków, [P20, C36, 37] |
20. Frohe Ostern! Słownictwo związane z Wielkanocą. |
das Osterei, der Osterhase, der Ostrerstrauß |
ilustracje, [C53, 42, 43, 47, 46] |
21. Was machen die Kinder im Frühling? Wprowadzenie nowego słownictwa. Plastyczna konkretyzacja. |
Ich fahre Rad. Ich spiele Fußball. Ich spiele Verstecken. Ich pflücke Blumen. Ich pflanze Bohnen. |
obrazki, [P20, C39] |
22. Was machen die Kinder im Frühling? Utrwalenie poznanego słownictwa w dialogach. |
Ich schaukle. Ich spiele im Sandkasten. |
obrazki, [P21, C39, 40] |
23. Nazwy czynności. Czasowniki w 3 osobie liczby pojedynczej. |
Er schwimmt, taucht, klettert, rutscht, bleibt zu Hause, geht in die Schule, spielt Fußball. |
obrazki, [P6] |
24. Czynności - poszerzenie słownictwa. |
|
obrazki, nagranie, [P7, C7,8] |
25. Co robisz w poszczególnych porach roku? Utrwalenie nazw czynności. |
|
[C9,10] |
26. Was machen sie? Czasowniki w 3 osobie liczby mnogiej. |
Sie fahren Rad, springen Seil, schaukeln, singen. |
obrazki, [P8,9, C11] |
27. „Komm, wir gehen in den Park.” Rysowanie komiksu. |
|
ilustracje, [P8,9, C13,12] |
28. Muttertag. Wierszyk na Dzień Matki. Nazwy kwiatów. |
Meiner Mutter schenk' ich viele Rosen, Nelken und Jonquille. |
ilustracje, nagranie, [P25, C38, 49, 50] |
29. Das esse ich gern. Przypomnienie nazw owoców i warzyw. |
Apfel, Traube, Birne, Kirschen, Pflaume, Tomate, Erbsen, Petersilie, (Melone) |
nagranie magnetofonopwe, [C51, 52] |
30. Ćwiczenia powtórzeniowe.
|
|
obrazki, nagrania, [C53, 54] |
31. Der Sommer. Wprowadzenie słownictwa związanego z latem. |
Sonne, Fluss, Meer, am Strand, Sand, Brief, Sommerferien |
obrazki, [P27] |
32. Sonne, liebe Sonne. Poszerzenie słownictwa związanego z latem. |
Wir fahren ans Meer. Wir schwimmen in dem Fluss. Wir spielen gern am Strand. |
tekst piosenki zapisany za pomocą obrazków, nagranie, [P27, C55, 56] |
33. Sonne, liebe Sonne. Utrwalenie słownictwa z piosenki. |
|
nagranie, obrazki, [P27] |
34. Wir fahren in die Ferien! Nazwy części garderoby. |
das T-Shirt, die Hose, die Socken, die Schuhe, die Shorts, der Rock, das Kleid |
ilustracje, [P28, C57] |
35.Wir fahren in die Ferien! Utrwalenie.
|
die Sonnenbrille, der Badeanzug, die Badehose, die Schwimmflossen, die Badekappe |
ilustracje, [C58] |
36. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z zakresu klasy trzeciej. |
utrwalenie poznanych wzorców zdaniowych |
ilustracje, poznane przedmioty |
Rozkład materiału opracowany na podstawie programu DKW - 4014 - 7 / 99, w oparciu o podręcznik [P] i zeszyt ćwiczeń [C] L. Halej, M. Kozubskiej, E. Krawczyk „Eins, zwei, drei” dla klasy III, przy jednej godzinie języka niemieckiego w tygodniu.
Janusz Gałasiewicz |